Föreningen

Svarttorps Ridsällskap bildades 1992. Ordförande var då Inge Westberg, andra aktiva i föreningens bildande var Annika Nilsson i Högstorp, Hanna och Heddan Fornander i Nordanvik, Familjen Höglund i Lutarp, Ebba Blomqvist med flera. Medlemsantalet var då 184 st. Föreningen var först en ren tävlingsklubb men började ganska snart med en liten ridskoleverksamhet på en mindre gård i Hässlarp. Fem år senare, 1997 flyttade föreningen ner till Ramsjöholm och började arrendera anläggningen av Peo Sjöberg.

På Ramsjöholm har föreningen bedrivit framgångsrik ridskole- och tävlingsverksamhet från 1997 till och med 2017. Under 2016 såldes anläggningen på Ramsjöholm och som en följd av det blev föreningen i juni 2017 tyvärr tvungna att avveckla verksamheten på Ramsjöholm. Föreningen bedriver i dagsläget därför ingen ridskoleverksamhet men lever vidare och fortsätter med vår tävlingsverksamhet.

Styrelse 2024

Ordförande Johanna Karlsson